Jak wybrać serwis Apple?

0
137

Firma Apple oferuje jedne z najbardziej prestiżowych urządzeń elektronicznych. Logo marki – nadgryzione jabłko jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych grafik tego typu na Świecie. Produkty tej firmy wykonane są wyśmienicie, jednak przychodzi moment, w którym nawet najlepsze urządzenia doznają uszkodzeń i przestają działać. W takich sytuacjach ludzie często zmuszeni są skorzystać z usług jakiegoś serwisu pogwarancyjnego. Jak wybrać taki, który sprosta wymaganiom?

Firma Apple od początków swojego istnienia kładzie ogromny nacisk na oryginalność i innowacyjność swoich produktów. Przez te wszystkie lata marka zyskała ogromną rzeszę fanów i klientów w jednym. Wielu uważa, że Apple to nie tylko prestiżowe urządzenia, ale też styl życia. Wszystko to za sprawą wizjonera – charyzmatycznego Steve’a Jobsa, pierwszego szefa Apple. Pomimo tego, że Jobsa już z nami nie ma, idea i cel firmy pozostał niezmienny – produkować najlepsze i innowacyjne produkty.

Można się zachwycać urządzeniami od Apple, ale prędzej czy później przyjdzie moment, w którym nasz ukochany telefon czy tablet zostanie uszkodzony. W takiej sytuacji można spróbować oddać telefon na gwarancję. Niestety, nie zawsze jest to możliwe, czasami gwarancja się po prostu skończyła. Z pomocą przychodzą tutaj serwisy pogwarancyjne, które sprawią, że nasze urządzenia wrócą do pełnej sprawności. Czym się kierować oraz na co zwracać uwagę wybierając serwis pogwarancyjny?

Zapytaj o czas naprawy

Pierwszym co należy zrobić, aby zweryfikować jakość i rzetelność serwisu jest zadanie pytania odnośnie czasu jaki zajmie naprawa. Sprzęty od Apple to skomplikowane w budowie urządzenia. Określenie czasu, jaki zajmie naprawa, jest dosyć trudne. Mogą się zdarzyć liczne sytuacje, które spowodują przedłużenie tego okresu. W trakcie prac może zostać wykryta nowa usterka albo będzie trzeba sprowadzić brakujące części. Przyczyn przedłużenia czasu napraw może być jeszcze więcej.

Dobry serwis Apple doskonale zdaje sobie sprawę z ryzyka przedłużenia się czasu naprawy. Dlatego odpowiedzią, jaką chcemy usłyszeć, są szacowane widełki czasowe. Świadczy to o profesjonalizmie oraz odpowiedzialności serwisu.

Jeśli natomiast jako odpowiedź na to pytanie otrzymamy konkretną ilość godzin, warto bardziej krytycznie patrzeć na usługi oferowane przez tę firmę. Oczywiście nie powinno się od razu skreślać serwisu, który odpowie w taki sposób. Ponieważ zdarza się, że długość naprawy wyniesie dokładnie tyle czasu, ile przewidziano.

Warto wiedzieć, czy serwis używa oryginalnych części, czy tańszych zamienników

Jest to istotna kwestia, ponieważ części nieoryginalne często są bardzo słabej jakości, co sprawia, że naprawione z ich użyciem urządzenia mogą nie działać poprawnie i po krótkim czasie z powrotem się zepsuć. Nie powinno się jednak od razu skreślać jakiegoś serwisu tylko przez to, że używa on nieoryginalnych części. Czasami są one podobnej jakości co oryginały, a naprawione z ich użyciem urządzenia będą działać idealnie.

Zawsze warto upewnić się jakich części używa serwis, któremu zamierzamy powierzyć nasz sprzęt.

Sprawdź, czy serwis daje gwarancję

Ostatnią, ale równie ważną rzeczą, jaką musimy wiedzieć, jest to, czy serwis, z którym rozważamy współpracę, daje gwarancję na oferowane przez siebie usługi i użyte części. Nie trzeba chyba wyjaśniać, dlaczego jest to tak istotna kwestia. Serwis, który nie daje takich gwarancji, prawdopodobnie używa słabej jakości części a jedyna rzecz, na jakiej mu zależy to pieniądze klienta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here